Een systemische visie op intake en screening bij kinderen en jongeren
Wanneer kinderen en jongeren aangemeld worden voor hulpverlening voelen we vaak een scherpe druk om snel hét probleem gedefinieerd te krijgen. Betrokkenen dringen ook aan op een vlugge, degelijke en heldere benoeming. Taxatie van problemen is echter maar één kant van de zaak. Naast probleemverkenning is namelijk het op gang brengen van verandering van belang. En een probleemdefinitie geeft niet altijd een antwoord op de vraag hoe verder met de behandeling of begeleiding.
Op deze dag gaan we in op de wijze waarop je een probleemtaxatie kunt verruimen naar veranderingsgericht werken.
Wat levert het mij op? Deelname aan dit programma (SKJ213522) levert 6 punten op voor bij SKJ geregistreerde Jeugdzorgwerkers in de categorie Formeel leren - Cursus. Ons registratienummer vindt u onderaan deze webpagina. |
OPLEIDER: Thomas Fondelli
UURSCHEMA: van 9.30 tot 15.30 uur
LOCATIE: Interactie-Academie VZW
Van Schoonbekestraat 33
B-2018 Antwerpen
Je kan je hieronder inschrijven voor deze inspiratiedag door op de begindatum te klikken.
Deze inspiratiedag gaat door op onderstaande data.
Klik op één van deze data om je in te schrijven.
Alle prijzen zijn inclusief catering.
© Interactie-Academie VZW – Van Schoonbekestraat 33, B-2018 Antwerpen
T 00 32 (0)3 237 01 52 (tussen 8u30 en 13u00)
E-mail: secretariaat@iaac.eu of gebruik het contactformulier
Registratienummer voor de pijler Opleiding DV.O108447
Rekeningnummer: IBAN BE87 0015 1180 2994 - BIC-code: GEBABEBB
BTW-nummer: BE0408.344.759