Verandering initiëren door het aanspreken van steunbronnen en oplichten van waarden
Zijn deze jongeren ontspoord en komen ze terug op het rechte pad met extra zorg en pedagogische bijsturing? Of, hebben we te maken met jongeren wiens gedrag samenhangt met ernstige defecten en psychiatrische stoornissen? Hulpverleners die met deze jongeren werken ervaren het dilemma tussen werken met de gezonde aspecten en steunbronnen in omgeving van de jongere enerzijds en aandacht hebben voor beperkingen en pathologie anderzijds.
Tijdens deze specialisatiedag reflecteer je over de valkuilen van beide kijkwijzen en krijg je zicht op hulpverleningsfacetten die het responsabiliseringsproces van jongeren vooruit helpen. De facetten worden met filmfragmenten geïllustreerd. Je brengt aan de hand daarvan de grenzen en mogelijkheden van jongeren in kaart en oefent met enkele concrete methodieken om met hen over relaties, contexten en waardevolle ervaringen te spreken.
Wat levert het mij op? Accreditatie bij Riziv is mogelijk indien gewenst. Contacteer hiervoor ons secretariaat. Deelname aan dit programma (SKJ216099) levert 5 punten op voor bij SKJ geregistreerde jeudgzorgwerkers in de categorie Formeel leren - Cursus. |
Je kan je hieronder inschrijven voor deze specialisatiedag door op de begindatum te klikken.
Deze specialisatiedag gaat door op onderstaande data.
Klik op één van deze data om je in te schrijven.
© Interactie-Academie VZW – Van Schoonbekestraat 33, B-2018 Antwerpen
T 00 32 (0)3 237 01 52 (tussen 8u30 en 13u00)
E-mail: secretariaat@iaac.eu of gebruik het contactformulier
Registratienummer van de KMO-Portefeuille voor de pijler Opleiding: DV.O108447
Rekeningnummer: BE87 0015 1180 2994 (BIC-code: GEBABEBB)
BTW-nummer: BE0408.344.759