Hoe organiseer je een professioneel en boeiend intern cliëntenoverleg?
Alle hulpverleners bespreken in hun team de samenwerking met cliënten. Er bestaan echter evenveel visies op hoe dat overleg moet lopen, waar het over moet gaan en wie daar best aanwezig is. En al die ideeën en werkwijzen beïnvloeden op hun beurt het hulpverleningsproces. Hoe maak je daar nu keuzes in? Hoe weet je waar de valkuilen zitten? En hoe bespreek je die met elkaar?
Tijdens deze specialisatiedag leer je een nieuw raster kennen dat jou en je team een helder zicht biedt op de verschillende focusmogelijkheden binnen een cliëntenbespreking. Je navigeert tussen aandacht voor cliënten én hulpverleners. Je bespreekt wanneer je specifieke keuzes maakt of net inzet op de beproefde werkwijzen van je team. Je krijgt zicht op het verschil in posities tussen leidinggevenden en andere hulpverleners en wat dat betekent voor het samen zoeken naar ideeën. En je maakt plaats voor een zeer actueel vraagstuk: wanneer en waartoe betrek je cliënten en hun netwerk in het overleg? Je gaat dus naar huis met heel wat ‘food for thought’, maar vooral: een instrument dat overzicht en houvast biedt voor de toekomst.
Wat levert het mij op? Met de KMO-portefeuille komt de Belgische overheid tussen in de kosten van uw opleiding (opleidingsnummer: BSC-0009190, thema: 'Beroepsspecifieke competenties'). Ons registratienummer van de KMO-portefeuille vindt u onderaan deze webpagina. Meer informatie: www.kmo-portefeuille.be. |
OPLEIDER: Sarah Vanderhofstadt
UURSCHEMA: van 9.30 tot 15.30 uur
LOCATIE: Interactie-Academie vzw
Van Schoonbekestraat 33
B-2018 Antwerpen
Locatie Vork: Vork
Doorniksestraat 60
B-8500 Kortrijk
Je kan je hieronder inschrijven voor deze specialisatiedag door op de begindatum te klikken.
Deze specialisatiedag gaat door op onderstaande data.
Klik op één van deze data om je in te schrijven.
Alle prijzen zijn inclusief catering.
© Interactie-Academie VZW – Van Schoonbekestraat 33, B-2018 Antwerpen
T 00 32 (0)3 237 01 52 (tussen 8u30 en 13u00) – F 00 32 (0)3 248 69 31
E-mail: secretariaat@iaac.eu of gebruik het contactformulier
Registratienummer voor de pijler Opleiding DV.O108447
Rekeningnummer: IBAN BE87 0015 1180 2994 - BIC-code: GEBABEBB
BTW-nummer: BE0408.344.759